Monday, April 4, 2011

Alpa....

Dihempas gelombang..
dilemparkan angin..
terkisah....bersedih...bahagia..
di indah dunia...yg berakhir sunyi..
langkah kaki di dalam rencanaNya...
semua berjalan dlm kehendakNya..
nafas,hidup,cinta dan segalanya..

bila mungkin ada luka...
cuba bersenyumlah..
bila mungkin hidup hampa dirasa..
mungkinkah diri merindu Dia?

rasa seperti telah lama aku tidak mengeluarkan air mata kerana NYA...
setiap hari,aku hidup di bumiNya dengan perasaan yang sgt bongkak...
'mendongak' tanpa memikirkan perkara yang sepatutnya aku fikirkan..
qiamku pada malam tadi,terasa seperti sia-sia...
sudah beberapa hari aku tidak bertemu denganNya ketika keheningan malam...
aku jga tidak mengeluarkan air mata...
kenapa dengan hati ku ini?
adakah hati ini telah membeku?
beku kerana dosa2 ku yg dahulu?
Ya Allah...knapa dengan aku?knapa?
aku malu utk bertemu Mu, Ya Allah...
aku malu...aku malu utk menjadi hmpaMu..
aku tidak sesempurna hmpaMu yg laen..
yang taat pada perintahMu,yang hatiNya hanya mengingati diriMu...
aku masih lg belum mampu..

namun....
di saat2 aku inginkan pertolongan daripadaMu,....
ketika itulah hati ini terasa seperti ingin sekali mengingati Mu...
menjadi 'warak' bt seketika....
meminta,mengharap seperti anak kecil yg merengek meminta kasih syg drpd seorg ibu...

hanya ketika itu, aku dekatkan diriku kepadaMu...
tetapi, tidak pernah Engkau mengendahkan diriku,yg hina...kerdil ini...
Engkau masih memberi...

Ya Allah....sthabit qulubana die nik waa'la thoatik,waa'la jihadi fisalik...aminnnn

No comments:

Post a Comment