Sunday, August 29, 2010

akue...

entah......
tetiba rsa nk share 1 petikan yg aku suka......
pernah aku bca dlm satu buku nie...

Rasulullah s.a.w. seringkali berdoa:
'Ya Allah, berikanlah aku rezeki dua mata yg menangis kerana takut  kepada Engkau sblm air mata ini habis.'

Ya Allah...tersentak aku....
pda ketika di awal2 cuti lepas ib exam...(mood: melagha)
aku malu sgt2 bla terbca petikan nie.....
Baginda yg mak'sum pon berdoa kpd Allah sampai mcm tue skali...
aku? x penah t'fikir smpai nk b'doa mcm tue....dah la time tue tgh fanatik tgk cita korea...
brapa byk yg telah aku menangis apabila mengenangkan Dia?
brapa byk yg telah ku pohon agar diampuni dosaku dan diterima taubatku?

malu aku....malu......seperti tarbiah yg aku dpt dlu sia2 sja....
aku seperti terkapai-kapai....x tentu arah.....

mungkin byk lg yg aku kna blajar....
blajar utk memahami dri sendiri......blajar utk mengenali Dia dgn lebih mendalam...
kadang2....aku juga berharap, seluruh jasad ku ini....
dpat digunakan dengan sebaeknya utk bertemu denganNya....
berlinangan air mata apabila terkenang dosa2 yg dilakukan...
betapa banyaknya nikmat yg diberikan oleh Allah....aku sia2kn...
aku harus bangkit semula.....mengambil pengajaran drpd msa silam.....
bkan nya merintih dan membuat b'mcm2 excuses.....yg bisa membuatkn aku ter keblakang.....IA





No comments:

Post a Comment