Thursday, November 10, 2011

masih t'senyum...

alhmdllh...alhmdllh...alhmdllh....

aku masih lagi hidup di bumi ini,
masih lg b'jalan di bumi ini,
dan masih lg b'nafas mnghirup udara2 segar di sini,
Moga Allah redha dgn setiap amalan yg dilakukan kini..

hampir setahun b'musafir di negara seberang,
meniliti dan memerhati setiap gelagat manusia,
merasai setiap ksh syg yg dicurahkn di sana,
juga merasai rasa manis dan masam yg bisa mnguatkan jiwa....

di sana..
aku mula menilai diriku sendiri,
siapakah diriku,
bagaimana pula dgn perangaiku..
yg sekejap 'on'...sekejap 'off'...

di sana juga...
aku mula mencari DIA,
mula mengenali DIA,
mula merasai betapa manisnya bila b'temu dgn DIA...
betapa aku mudah t'leka...mudah hanyut...lemas dgn lautan dunia...

di sana juga...
aku mula mengerti hidup ku ini bknya utk diriku shj,
tapi utk semua,

"Hidup bukanlah utk menerima dgn sebyk-byknya,ttp utk memberi dgn sebyk-byknya.."
teringat kata2 yg dipetik drpd laskar pelangi~

aku harus memberi,memberi dan memberi....
p'jalanan hidupku seharusnya lebih b'erti...

moga p'jalanan hidup ku ini ,
bak benih baik yg bisa b'cambah bila dicampak di mana-mana shj...
bisa jadi pokok yg kuat akarnya,
biar pasak!!


No comments:

Post a Comment