Wednesday, September 7, 2011

antara jutaan manusia...di mana aku?

kadang2 aku t'fikir...di mana aku?
di saat manusia perlukan pelukan 'kasih dan syg' drpd ku...di mana aku?

ketika kaki melangkah di bumi ini...
aku membayangkan betapa ramai manusia di sini seperti robot-robot yg sedang berjalan...
yg masih lagi kerdil ttg tujuan mereka di sini...
namun...
di mana aku?

di saat mereka 'gembira' dengan dunia ilusi mereka sendiri...
seolah-olah itulah yg bisa membuatkan mereka 'bahagia' di sini....
di mana aku?

aku akui...
hati ini juga terasa sesak...
fikiran aku juga sentiasa melayang....
bagaimana....
bagaimana perluku kabarkan 'berita gembira' mengenai Sang Pencipta kepada mereka?
betapa akan dipertanggungjawabkan diriku mengenai segala kebenaran di dada...
betapa aku bertanggungjawab atas mereka di sini...

mereka perlukan diriku...namun..
di mana aku?

2 comments:

  1. di mana kita? 0_o :(

    seciput pengalaman mengajar along..that sudah tiba masanya kita terkedepan. tak ada lg masa nk men sorok2 ngan kebenaran n tanggungjawab. kalo kita tk bwat, akan ada org lain yg bwat. so what happens to us???

    bunyi serius je.. =) hakikatnya, we hv each other.

    rndu ciah.

    ReplyDelete
  2. slm,
    kaklong!!!
    t'sgt la rindue...
    tue la, klu kita x bt...
    Allah dh kata Dia akn ganti kn kita dgn org laen..jdi kita la yg rugi.sob3
    insyllh...jasad ini sedang b'gerak, cuma ci'ah rsa mcm x ckup lg.rsa mcm sepatutnya ble bt lbh lagi

    ReplyDelete