Tuesday, June 14, 2011

e-x-a-m

sesiapa shj....bila d'tanya..
pasti mahu kan yg t'baek...
masing2 punya visi yg t'sendiri.....
masing2 juga punyai angan-angan yg besar..
diri ini juga punya angan2...

kadang2 diriku t'fikir...
bisakah aku punya angan yg sebegitu..
jika difikirkan...
hidup ini bukannya sekadar 'exam' semata-mata..
bukan sekadar mengejar dunia semata-mata...
aku perlukan 'result exm' sbg alatku nnt..

kadang-kadang aku 'berhibur'seketika..
sehinggakan aku lupa yg aku jga pnya tanggjwbku di sini..
kadang2 t'rasa jauh sekali dgnNya..
seperti terpesong seketika....

Entah..
mungkin aku terlalu memandang sesuatu perkara dgn remeh..
menganggap sekecil-kecil benda itu tiada memberikan makna apa-apa...
terasa diri sedang d'tarbiahNya...
aku juga manusia biasa...
aku perlukan Dia...aku perlukan Dia...

No comments:

Post a Comment